mandag, mai 15, 2006

Peik


My dog
Originally uploaded by Bente2005.
Jeg har en hund som hopper og spretter av pur glede. Hele hunden høyt opp, sikkert 10 sprett etter hverandre (vi er ikke særlig anonyme når vi går tur), og jeg har lurt litt på hvor heldig det egentlig er for helsen hans. I går hoppet han så mye at han fikk skikkelig vondt etterpå, og ville slett ikke bevege seg. Så vi var litt bekymret for ham, han kan jo ikke si hvor han har vondt. Hver gang jeg nærmet meg bakføttene hans, hylte han til. Han er nok en skikkelig pyse når det gjelder slike ting.
I dag er han heldigvis mye bedre, så han kommer seg nok igjen. Men hvordan jeg skal få ham til å la være å sprette neste gang gleden sprudler over, vet jeg neimen ikke. Tenk om han hadde forstått sammenhengen mellom hoppingen og plagene etterpå selv.........