fredag, juni 23, 2006

Å lage selskapsveske med loddebolt!!!

Nå i sommer skal vi i bryllup, og jeg tenkte at det ville være artig å prøve å lage meg en selskapsveske der jeg eksperimenterte litt med å "lage" stoffet selv. Her er selve den ferdige vesken.
Jeg har tenkt å bruke den sammen med dette skjørtet, men jeg hadde egentlig ikke trodd de passet så godt sammen. Så jeg var visst heldig der (ihvertfall om jeg finner en topp som passer til og).














(større foto av vesken finnes her )

Her er fremgangssmåten til å lage selve stoffet:

Jeg startet med å male med metallicmaling (med svamp) på et litt grovt, svart bomullstoff










Så la jeg utover endel blanke, fine tråder, og noen silketråder










Litt organza la jeg også til










jeg la svart tyll over det hele, brukte bomullsvatt bak, og frihåndsquiltet ganske tett m bomullstråd. Den smelter nemlig ikke av loddebolten (bare syntetiske stoff som gjør det)
Deretter bar det ut på altanen med stoffbit og loddebolt. Det viser ikke så veldig godt på bildet hvor jeg har brukt loddebolten, men det viste stor forandring på det ferdige stoffet. Jeg drar bare spissen på loddebolten over stoffet på samme måte som jeg ville gjort med en blyant eller noe slikt. det er jo bare til å prøve seg frem. Det viktigste er jo å ha det moro.
Så artig :-))),
jeg har også kjøpt meg varmluft-pistol, men den har jeg ikke prøvd enda, føler at det høres litt nifsere ut, og at det kansje er brannfarlig. Loddebolten føles veldig trygg sånn, det er bare spissen som er så varm......, så det er jo bare til å passe på å sette den slik at ingen brenner seg ( plassere den i hullet til en terakotta-blomsterpotte (opp ned)(sånn at den henger og dingler inni den))












dessuten hadde jeg disse flotte perlene som jeg har fått hos Arlee i Canada, som bytte for et av mine første forsøk med loddebolten. det var jo litt artig å bruke de til denne vesken da