torsdag, august 23, 2007

Mappe til kvitteringer + omslag til spiralplanlegger. Mitt mønster.

Mønster på en mappe til å samle kvitteringer og visittkort i. Str 8 1/2" x 6 3/4".
Mappen har to store lommer, og mange små. Den har Fast 2 Fuse som stabilisator, så den er stiv og fin i permene.
Mønsteret inneholder og omslag til spiralplanlegger fra Moestue / Almanakkforlaget. str 8 1/2" x 6 3/4".
Det er også mønster til Fagforbudets 7'de sans.

Utsidene er laget av Angelina og ull, så dekket med tyll og frihåndsquiltet.
For flere bilder, se mitt Flickr album. Klikk på bildet, og du kommer til albumet.

Etiketter: , , ,

7 Comments:

Blogger gunnelsvensson said...

De är så fina!

12:08 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Så fine! Jeg fikk så lyst til å lage disse selv. Så et forslag i det siste Quiltemagasinet. Har allerede kjøpt inn sort og knall blå tyll, ull har jeg fra før. Men hva er Angelina?
Morsomt med noe annerledes og nytt!

8:25 p.m.  
Blogger Bente said...

Hei Torunn
Jeg får ikke til å svare ved å sende mail, fordi det ikke er noe som er klikkbart for å finne tilbake til deg, jeg finner ikke noe adresse på deg. derfor svarer jeg her, og håper at du kikker innom igjen.
Takk for fine ord om tingene mine. (Det er jeg som har laget det som står i Quiltemagasinet og). Mange quiltebutikker har tatt inn Angelina nå, og mange nettbutikker selger det, du kan se etter det der.
Angelina er polyesterfibre som smelter sammen når en stryker på de. Det er beskrivelse i mønsteret. Ellers har AnnAKa veldig gode forklaringer i sitt mønster med sommerfugl-bilder "Butterfly".
Det er Angelinaen som lager det glitrende fargespillet. Du kommer veldig langt med en pose med flere farger oppi.
Hilsen Bente

8:52 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Da jeg kom ind p� din blogg og s� de meget fine mapper, t�nkte jeg der er da en der er hurtig, havde lige set dem i Quiltemargasinet, l�nger ned l�ste jeg s� at det var dig der havde lavet m�nsteret i bladet, s� der var jo en forklaring, flotte er de, dem m� jeg til at lave, har heldigvis alt hvad jeg skal bruge.

8:15 p.m.  
Blogger Berit said...

Ååå,dette var skikkelig flott!Kjenner at jeg har veldig bruk for akkurat slike!Er det samme mønster som var i Quiltemagasinet -eller kommer det egne mønstre på disse?Og hvor finner jeg ull...hmmm

9:12 a.m.  
Blogger Bente said...

Takk til dere alle sammen for fine kommentarer.
Dette er ikke samme mønster som i Quiltemagasinet, de i bladet passer til A4 ark, mens disse har en helt annen funksjon, og er mye mindre. Omslaget til 7'de sans passer til "Spiralplanlegger" fra Moestue / Almanakkforlaget, på str 12cm x 20 cm. Det er også mønster til omslag som passer til den 7'de sansen som Fagforbundet sender ut.

2:03 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Tusen takk for tilbakemelding om angelinaen Bente.
Jo da, jeg stikker ofte innom bloggen din for å titte, og det må jeg si er en spesiell stor opplevelse. Du er helt proff!
Ha en kreativ og fin uke.

10:23 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home