fredag, august 22, 2008

Tråden som jeg bruker som snor i mine siste mønstre

Jeg har fått noen henvendelser om hvor snoren som jeg bruker til dekor på mine mønstre
Stor juleduk
og
Angelina i Blyglass
kan skaffes.
Den heter "Gunnar-P Karat" (som beskrevet i mønsteret). Det er en metalisk, gullfarget tråd, som passer fint til jul. Den finnes i gull og sølvfarge. Jeg har brukt gullfarget tråd i disse mønstrene.
Denne tråden er ikke så god til å brodere med, den er for tykk til det, men den er veldig fin til å bruke som oppheng for julepynt og slikt.
Når solen skinner på julehjerter som henger i slik tråd i vinduet, glitrer den så flott. (-for oss som er så heldige at vi har sol på den mørkeste tiden......jeg er oppvokst et sted der solen var borte flere mnd. om vinteren)
Den forhandles av Knappehuset, så du kan be din butikk bestille den derfra :-)