fredag, juli 21, 2006

"Resirkulert" heklebrikke.........

Her har jeg lekt meg litt, med utgangspunkt i en "gammel" kvit heklebrikke. Den er laget i bomull, og smelter derfor ikke når jeg bruker varmluftpistol på den.
Jeg la oppå forskjellige syntetiske stoff og tråder. Angelina brukte jeg også, men det kunne jeg spart meg, for den forsvant under smeltingen. Så la jeg tyll både over og under alt sammen.
Deretter sydde jeg freemotions med bomullstråd. Så bar det ut på altanen for videre behandling. Jeg lagde endel hull gjennom alt, der som det er hull i selve brikken, med loddebolt. Så brukte jeg varmluftpistol og smeltet deler av tyllen og de andre syntetiske stoffene.
Deretter broderte jeg litt for hånd med metall-tråd, malte litt her og der med metallic maling, og sydde på masse perler (som forresten kommer fra et billig, helt gyselig halsbånd som jeg kjøpte på Europris (når perlene ble plukket fra hverandre, var det jo masse flotte perler der.......)

Her kan du se nærbilde av hærligheten

Og her ser du hele brikken

Dette var skikkelig moro, og jeg som har så mange slike liggende i skuffer og skap...........