lørdag, september 02, 2006

Nålefiltet lilje




Jeg har kjøpt nålefilte-apparat (needlepunch kit) til min Bernina symaskin. Skikkelig artige greier....... først må jeg bytte ut den vanlige nålen med en "klump" med fem nåler med små mothaker på. Stingplaten må også byttes, for det trengs en med stort nok hull til alle disse nålene.

Jeg klarte å knekke endel nåler i starten, og de er veldig dyre, så jeg såg for meg at det ble en eksklusiv hobby, men heldigvis var det en tilvenningssak, så nå går det mye bedre.

Denne liljen har jeg laget ved først å tagne den opp på stoffet ( gammel dongeribukse), så har jeg sydd rundt alle blomsterblader med svart bomullsgarn og snorfot ( ble litt annen farge på dette fotoet, det er tatt inne, mens de andre er tatt ute. men det er altså samme stoffbiten)


Siden fyllte jeg ut hele blomsterbladene med flott ullgarn. Selve liljen er ca 5" X 5"

Sånn ser den ut på baksiden

1 Comments:

Blogger Emmy said...

did you felted that on a machine very lovely

12:05 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home