onsdag, september 06, 2006

Nunofelting


Nunofelting
Originally uploaded by Bente2005.
Jeg har prøvd meg på nunofilting, men vet ikke helt om det egner seg for min nakke og skuldre.......migrene neste dag er jo en ekkel bivirkning........
Jeg rullet skinkelerret med ull på ( tilsatt grønnsåpevann) inn i bobleplast og sivmatte, og rullet frem og tilbake, pakket ut og snudde det 95grader, pakket inn igjen, rullet frem og tilbake osv......i det uendelige.........-føltes det som.
Måtte til slutt gi meg, og kastet stykket i vaskemaskinen. det gikk flott.
Var egentlig fornøyd, bortsett fra at jeg oppdagde endel feil jeg gjorde underveis........ jeg burde ikke dekket så godt med ull, det burde vært litt flere og større åpne felter med skinkelerret (som skulle vært farget i en fin farge, men dette var jo bare en prøve..........), sånn at de kunne krympet sammen til fine "boblete" felt.

For å spare skuldrene, har jeg tenkt å prøve å nålefilte ullen fast på skinke-lerreten neste gang, og så kaste det i vaskemaskinen for å la det krympe sammen...........