onsdag, september 06, 2006

Å farge med kaffe

Jeg fikk så lyst til å prøve å farge med kaffe. Oppskriftene har jeg fått i Norsk Quiltegruppe.
Jeg valgte å dele dette stoffet i to. det har altfor knalle farger for meg, å dette kunne jeg våge å prøve med. Her er stoffet før farging

Ene delen farget jeg i mikrobølgeovnen (oppskrift fra Nancy Eriksen). Jeg strødde pulverkaffe på vått stoff, og hadde det 2 min i mikroen. da ble det slik, virkelig artig!!!
Andre delen dyppet jeg i kaffebad (oppskrift fra AnnAKa), jeg blandet en toppet spiseskje pulverkaffe i 1/2 liter varmt vann, og lot stoffet ligge i nærmere to timer. da fikk jeg dette resultatet. Skikkelig flott.
Og nå har jeg funnet frem masse stoff jeg ikke helt liker fargene på, eller med farger som jeg vil tone ned litt, fyllt et vaskefat med kaffeblanding, og lagt stoffene i. Noen blir sikkert flotte, mens andre blir ubrukelig......men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd.
Ihvertfall takk til både Nancy og Ann for oppskriftene.........